Migreringsschema Open Universe

Uppdatering 2018-07-13

Nu är snart arbetet med att byta ut utrustning och uppgradera nätet färdigt och det är

dags att flytta över nätet till Open Universe plattform. Flytten börjar under vecka 36 och i menyn till höger ser du när din adress blir flyttad

Om ditt stadsnätsuttag av någon anledning inte har bytts ut så måste ni som idag har en

aktiv tjänst på bredband, telefoni och/eller tv kontakta Vallacom och boka in en tid
för byte. Bokning går att göra från och med v30.
Detta så att dina tjänster skall fortsätta att fungera efter plattformsbytet.
Telefon 013-474 44 77 måndag-torsdag 7.00-16.00 (stängt 9.00-9.30 och 12:30-13.00)
För dig som kund
Använder du tjänster på internet, tv eller telefoni som levereras via Stadsnätet, innebär
det att dina tjänster flyttas över från OpenNets plattform till Open Universe plattform. Du
behåller din nuvarande tjänsteleverantör och tjänst som tidigare om din leverantör inte
meddelat dig om annat.
Till dig som inte är kund i Stadsnätet idag
Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och tv så är du välkommen att
titta närmare på utbudet i Open Universe öppna nät. Jämför! - du kanske kan få en
snabbare hastighet till ett billigare pris eller ett utökat TV-utbud. Vi har hastigheter upp till
1Gbit/s och många olika leverantörer och paket att välja bland.
Mer information hittar du på tjänsteleverantörernas hemsidor eller på portalen
oxelosund.openuniverse.se Du gör ditt val utifrån dina behov. Observera, att din
adress kankse inte är sökbar eller beställningsbar i adressmotorn ännu, den
aktiveras först inför flytten till Open Universe.
Vill du ha lite hjälp att hitta rätt tjänst och leverantör?
Vi hjälper dig gärna att beställa tjänst före eller efter migreringen, kontakta
oss för kostnadsfri rådgivning genom att SMS:a MIGRERING till 72 660 eller
ringa oss på 0155-45 25 50.
Avisering om driftstörning
Som kund kan du uppleva kortare avbrott och störningar i dina tjänster under tiden då din adress migreras.
Om dina tjänster inte fungerar efter flytten, då kan du behöva starta om din utrustning.
Det gör du enklast genom att:
1. Dra ur strömkabeln ur Stadsnätsuttaget, tv-box och telefonidosa.
2. Vänta 10 sekunder.
3. Sätt därefter i strömkabeln igen.
Om felet kvarstår efter omstart eller om du har frågor om flytten kan du ringa direkt till
Open Universe migreringskundtjänst på nummer 0770-82 08 10 vardagar 8.00-19.00.

Med vänliga hälsningar

Oxelö Energi och Open Universe
Loggabild
oe
ou
När flyttas min adress?
Se när din adress blir migrerad via länkarna nedan